Septītā īstenotā iniciatīva projektā “No idejas līdz pārmaiņām”

Septīto iniciatīvu īstenoja Sabīne Ceriņa un Katrīna Anne Lēpe sadarbībā ar sākumskolas skolotājām.
Meitenes pamanīja problēmu – sākumskolas skolēni starpbrīžos bieži ir ļoti skaļi un nemierīgi, jo viņiem trūkst iespēju saturīgi pavadīt laiku, īpaši aukstajos un lietainajos mēnešos, kad āra aktivitātes nav iespējamas.
Lai risinātu šo situāciju, Sabīne un Katrīna izstrādāja projektu, kura mērķis bija radīt iespēju sākumskolas skolēniem starpbrīžos iesaistīties attīstošās un radošās rotaļās.
Konsultējoties ar sākumskolas skolotājām, viņas nolēma iegādāties LEGO DUPLO rotaļlietas, kas palīdz bērniem konstruēt dažādas dzīves situācijas, izspēlēt lomu spēles un attīstīt radošo domāšanu.
Tagad mazākajiem skolēniem starp mācību stundām ir iespēja pavadīt laiku saturīgi, radoši un jēgpilni, stiprinot gan sadarbības prasmes, gan iztēli.

Kas bija galvenā ideja, ar ko sākās šis projekts?

Mēs pamanījām, ka sākumskolas skolēni starpbrīžos bieži ir ļoti skaļi un nemierīgi, jo viņiem trūkst iespēju saturīgi pavadīt laiku, īpaši rudenī un ziemā, kad ārā nav iespējams doties. Gaitenis, kur viņi pavada starpbrīžus, bija tukšs un nepiemērots rotaļām, tāpēc vēlējāmies to padarīt par vietu, kur bērni varētu radoši izpausties un atpūsties.


Kāds bija projekta mērķis?

Mūsu mērķis bija labiekārtot skolas otrā stāva gaiteni, izveidojot tajā rotaļu stūrīti ar attīstošām rotaļlietām un LEGO DUPLO klučiem. Gribējām, lai bērni var konstruēt, izspēlēt dažādas lomu spēles, attīstīt fantāziju un sadarbības prasmes. Galvenais – lai starpbrīži kļūst jēgpilni, mierīgāki un patīkamāki visiem.


Kā notika projekta īstenošana?

Sākumā veicām aptauju, lai noskaidrotu, kādas rotaļlietas skolēni vēlētos. Tad kopā ar sākumskolas skolotājām izvēlējāmies piemērotākos materiālus un pasūtījām rotaļlietas. Kad viss bija piegādāts, mēs palīdzējām iekārtot rotaļu stūrīti – tagad tas ir krāsains, drošs un pievilcīgs bērniem.


Kādas ir bērnu un skolotāju atsauksmes?

Atsauksmes ir ļoti pozitīvas! Skolotāji novērojuši, ka starpbrīži kļuvuši mierīgāki – bērni vairāk sadarbojas un radoši spēlējas. Arī pašiem skolēniem patīk jaunais rotaļu stūrītis – viņi ar prieku veido dažādas konstrukcijas un spēlē lomu spēles.


Ko šis projekts nozīmē jums pašām?

Mums šis projekts bija iespēja redzēt, kā neliela ideja var īstenoties un nest reālas pārmaiņas skolā. Mēs iemācījāmies plānot, sadarboties un saskatīt vajadzības apkārtējā vidē. Visvairāk priecē tas, ka mazākie skolēni ik dienu izmanto rotaļu stūrīti un viņu starpbrīži tagad ir radoši un priecīgi.


Kā jūs iedrošinātu citus skolēnus piedalīties līdzīgos projektos?

Noteikti ir vērts izmēģināt! Pat šķietami neliela ideja var padarīt skolas vidi labāku. Galvenais – pamanīt problēmu un meklēt risinājumu. No idejas līdz pārmaiņām patiešām ir tikai viens solis!


Projekts “Sākumskolas starpbrīži” ir viena no septiņām īstenotajām iniciatīvām programmā “No idejas līdz pārmaiņām”, kuras mērķis ir iedrošināt skolēnus veidot pozitīvas pārmaiņas savā skolā un sabiedrībā.

Projekts “No idejas līdz pārmaiņām” tiek īstenots ar Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2024.–2026. gadam valsts budžeta finansējuma atbalstu.